Reklamačný poriadok
Reklamačný poriadok
EVONA a.s., so sídlom Chrudim III, ul. Rooseveltova 46, PSČ 537 17, IČO: 465 09 071, DIČ: CZ46509071
zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu v Hradci Králové, oddiel B, vložka 2254
(Ďalej len "predávajúci").
I.
Predávajúci vyhlásil tento reklamačný poriadok na účely riadneho informovania o rozsahu, podmienkach a spôsobe uplatnenia práva kupujúceho (vrátane spotrebiteľa) z chybného plnenia (ďalej aj "reklamácia"), spolu s údajmi o tom, kde možno reklamáciu uplatniť.
II.
Predávajúci vyvesí alebo inak vhodne sprístupní tento reklamačný poriadok na každej svojej predajni a na internete (www.evonashop.sk).
III.
Kupujúci pri kúpe tovaru v predajni predávajúceho alebo spotrebiteľ pri kúpe tovaru v eshope predávajúceho je oprávnený uplatniť právo z vady (reklamáciu), ktorá sa vyskytne u spotrebného tovaru v čase do dvadsiatich štyroch mesiacov od prevzatia, pokiaľ nie je táto doba predávajúcim predĺžená.
Ostatní kupujúci sú oprávnení uplatniť právo z vady (reklamáciu) podľa ustanovenia § 2099 a nasl. zákona č. 89/2012 Zb. Občiansky zákonník, v platnom znení, ktoré upravujú práva z chybného plnenia u kúpnej zmluvy. Nasledujúce ustanovenia s výnimkou článku XII. reklamačného poriadku sa na právne vzťahy s ostatnými kupujúcimi nepoužijú.
IV.
Kupujúci je povinný pri začatí reklamačného konania predložiť s reklamovaným tovarom tiež príslušné dokumenty (predajný doklad alebo záručný list, ak bol k tovaru vydaný), inak sa vystavuje nebezpečenstvu zamietnutia reklamácie.
V.
Miestom uplatnenia reklamácie je akákoľvek predajňa predávajúceho. Oprávnenou osobou na vybavenie reklamácie je vedúci predajne, jeho / jej zástupca alebo iný zamestnanec predávajúceho poverený vybavovať reklamácie. Dopravu reklamovaného tovaru do predajne predávajúceho a späť zabezpečuje kupujúci, ak to umožňuje povaha tovaru.
VI.
Ak uplatní kupujúci reklamáciu a vytkne tak predávajúcemu vadu tovaru, spíše o tom predávajúci zápis, ktorý obsahuje dátum začatia reklamačného konania, špecifikáciu tovaru, popis vytýkané vady, spôsob vybavenia reklamácie požadovaný kupujúcim, termín vybavenia reklamácie, adresu kupujúceho, email kupujúceho a telefón kupujúceho.
VII.
Kupujúci je oprávnený požadovať najmä:
1. odstránenie vady opravou bez zbytočného odkladu,
2. dodanie novej veci (tovar) bez vád, ak by nebolo dodanie nové veci (tovaru) vzhľadom k povahe chyby neprimerané či neúmerné,
3. dodanie súčasti veci (tovar), ak sa vada týka len súčasti veci (tovar) a pokiaľ by to nebolo vzhľadom k povahe vady neúmerné,
4. odstúpenie od kúpnej zmluvy, pokiaľ nie je možná výmena veci (tovaru) alebo súčasti veci (tovar) a pokiaľ by to nebolo vzhľadom k povahe vady neúmerné,
5. primeranú zľavu z kúpnej ceny.
Predávajúci konštatuje, že pri posudzovaní primeranosti zľavy bude brať do úvahy predovšetkým otázku nákladov predávajúceho a kupujúceho pri porovnaní s iným možným a najmenej nákladným spôsobom vybavenia reklamácie.
VIII.
V prípade uznanej reklamácie vybavované opravou sa do doby upravenej článkom III. reklamačného poriadku (prípadne článkom XII. veta druhá reklamačného poriadku) nepočíta doba uplynulá odo dňa uplatnenia reklamácie až do dňa, keď kupujúci po skončení opravy bol povinný tovar prevziať.
V prípade uznanej reklamácie vybavované zľavou sa do doby upravenej článkom III. reklamačného poriadku (prípadne článkom XII. veta druhá reklamačného poriadku) nepočíta doba uplynulá odo dňa uplatnenia reklamácie do termínu vybavenia reklamácie.
V prípade uznanej reklamácie vybavované dodaním nového tovaru začína doba upravená článkom III. reklamačného poriadku (prípadne článkom XII. veta druhá reklamačného poriadku) bežať znovu od okamihu, keď kupujúci bol povinný nový tovar prevziať.
V prípade uznanej reklamácie vybavované výmenou súčasti veci (tovaru) sa do doby upravenej článkom III. reklamačného poriadku (prípadne článkom XII. veta druhá reklamačného poriadku) nepočíta doba uplynulá odo dňa uplatnenia reklamácie do termínu vybavenia reklamácie.
U vymenené súčasti veci začína doba upravená článkom III. reklamačného poriadku (prípadne článkom XII. veta druhá reklamačného poriadku) bežať znovu od okamihu, keď kupujúci bol povinný vec prevziať.
IX.
Ak kupujúci neoznámi vadu bez zbytočného odkladu po tom, čo ju mohol pri včasnej prehliadke a dostatočnej starostlivosti zistiť, predávajúci reklamáciu zamietne.
X.
Reklamačné konanie musí byť ukončené do 30 dní odo dňa jeho začatia, a to vrátane odstránenia vady, ktorej reklamácia bola uznaná, pokiaľ sa predávajúci s kupujúcim nedohodnú na dlhšej lehote. Reklamačné konanie musí byť ukončené vydaním písomného rozhodnutia o reklamácii, v ktorom bude dátum a spôsob vybavenia reklamácie, potvrdenie o vykonaní opravy a čase jej trvania, prípadne odôvodnenie zamietnutia reklamácie.
XI.
Predávajúci nie je povinný kupujúceho informovať o ukončení reklamačného konania, je v záujme kupujúceho, aby si výsledok reklamačného konania sám zistil v predajni predávajúceho, kde reklamáciu uplatnil.
XII.
V prípade uzatvorenia kúpnej zmluvy so spotrebiteľom dištančným spôsobom (typicky eshop) alebo mimo prevádzkových priestorov predávajúceho, má spotrebiteľ právo od kúpnej zmluvy odstúpiť do štrnástich dní odo dňa prevzatia tovaru.
Ak spotrebiteľ zvolil iný, než najlacnejší spôsob dodania tovaru, ktorý predávajúci ponúka, vráti predávajúci spotrebiteľovi náklady na dodanie tovaru vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru.
Náklady spojené s navrátením výrobku v prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy v zmysle tohto článku znáša spotrebiteľ, pokiaľ výrobok nemôže byť vrátený pre svoju povahu poštou.
Spotrebiteľ zodpovedá predávajúcemu za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s týmto tovarom inak, než je nutné s ním nakladať s ohľadom na jeho povahu a vlastnosti.
Spotrebiteľ nemôže v zmysle tohto článku odstúpiť najmä od zmluvy o dodávke tovaru, ktorý bol upravený podľa priania spotrebiteľa alebo pre jeho osobu.
XIII.
Subjektom mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov s predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia, www.soi.sk.
Záležitosti týmto reklamačným poriadkom neupravené sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky.
V Chrudimi 1. 3. 2016 EVONA a.s.